X
تبلیغات
دنیای دوچرخه سواری من - My Cycling World - فناوری و ویژگی های مریدا

دنیای دوچرخه سواری من - My Cycling World

کاربردي ترين مطالب فني، مقالات، آموزش ها، فناوري هاي دوچرخه سواري، در دنياي دوچرخه سواري من

فناوری و ویژگی های مریدا

در این قسمت قصد داریم تا به شرح مختصر فناوری ها و علائم اختصاری مریدا در که تبلیغات و وب سایت مریدا و... دیده میشه بپردازیم و اینکه هر کدوم نشانگر کدام ویژگی های مدل مورد نظرش هست.
امیدوارم با دونستن این اطلاعات بتونید انتخاب بهتری در خرید یک دوچرخه مریدا داشته باشید...


HFS66

فریم آلومینیوم با لوله های سه بعدی بالا و پایین (Down & Top tubes) که با مکانیزم شکل دهی هیدروفرمینگ در پروفیل لوله های 66 مریدا شکل و فرم دهی شده اند.

CarbonFork

دو شاخ کربن با شاخه سبک و جذب کننده ارتعاشات که از فیبرهای کربن مقاوم و مواد پلاستیکی مقاوم ساخته شده اند.


LRS
سیستم تعلیق کم پرش و نرم مریدا که فقط به یک طرف انگشتی عقب فریم متصل بوده و امکان تنظیم کورس حرکت بیشتر و جذب حداکثر ارتعاشات منتقل شده از چرخ عقب به بدنه (کورس حرکت پیستون نصف کورس حرکت چرخ عقب است.)


FlexStay

دارای لوله های دوشاخه عقب و دوشاخه زنجیر (Seat stay & Chain stay) مخروطی و شکل دهی شده که ارتعاشات بالا را جذب کرده و سواری راحت و یکنواخت و مناسبی برای سوار فراهم می نماید.


Double Chamber Technology
لوله هایی که در مرکز آنها یک تقویت قرار داده شده است که استحکام خمشی لوله را بهبود داده و مقاومت کششی آنرا نیز در برابر فشارهای بالا تقویت نموده است.


Prolite 66

فریم های آلومینیوم ساخته شده از پروفیلهای سه نقطه ای فوق العاده سبک 66


Lock out

قابلیت قفل کردن دوشاخ کمک دار


Internal Cable

عبور کابل های ترمز و دنده از داخل لوله های فریم با حداقل اصطکاک


Matts 6061

فریم آلومینیوم با طراحی خاص لوله های بالا و پایین (Top & Down tubes) فریم های مریدا که از آلومینیوم 6061 عملیات حرارتی ساخته می شود.


Remote lock out

دارای قفل کننده کنترلی (Remote) دوشاخ کمکدار بر روی دسته فرمان، که با فشردن دکمه ای بر روی دسته فرمان دوشاخ کمک دار را قفل و باز می کند.


Egg Shape

لوله جلوی دوچرخه (Head tube) دارای شکل تخم مرغ بوده، با قطر 50 میلیمتر که در مرکز لوله قطرش بیشتر شده است تا دقت کنترل فرمان بیشتر شده و ایمنی لرزش بهبود یابد.


Nano Carbon

فریم کربن ساخته شده از ماتریس نانو عصر جدید برای بهبود مقاومت در برابر ضربه و فیبر کربن های مدل بالای 600- برای بهینه کردن لوله های بی بی شل و استحکام در برابر پیچش.


New HSF
لوله های Prolite 66 که با تکنولوژی هیدروفرمینگ، تغییر شکل یافته اند که منجر به تولید نسل سوم لوله های بهینه شده هد تیوب و ست اسکی و جداره های مقعر لوله ها برای اولین بار شده است.


Cone Head

لوله هد تیوب مخروطی شکل با قطر زیاد در انتهای پایینی لوله و قطر کمتر در قسمت انتهای بالایی آن، که منجر به زیبایی ظاهری و کنترل فرمان راحت شده است.


K Mount

انگشتی عقب سمت چپ از ST-660 یکپارچه ساخته شده است.


Matts Taper

یک سیستم فرم دهی مکانیکی که لوله های مخروطی شده یکدست خروجی آن بوده و شکل ظاهری بهتری به فریم داده و یک مدل بالاتر برای فریمهای Matts می باشد.


Smooth

جوش های یکدست و کاملاً مناسب که محل های جوش بسیار زیبا به نظر می رسند.


Floating Disk

این سیستم، ترمز عقب را کاملاً از سیستم تعلیق مستقل کرده و نیروی ترمزی را مستقیماً به مثلث اصلی فریم منتقل می کند قبل از قفل شدن چرخ عقب، اکثر نیروی مقاومتی به لوله های تعلیق منتقل می شود.


Shotgun 6061

از انواع شکل دهی لوله پایین که به صورت دوخم می باشد و به منظور افزایش مقاومت در برابر خمش، پیچش و سفت شدن می باشد.


TFS Techno forming system

شکل دهی 3 بعدی از طریق برخی عملیات پرس بر روی لوله های آلومینیومی Reclite 66

AWS

سیستم ضد چین خوردگی- شکل دهی سه بعدی با استفاده از سیلیکون، که بعد از فرآیند تولید برداشته می شود باعث بهبود قابل توجه سطح کربنی می گردد که این منجر به استحکام و افزایش طول عمر تنه می شود.


Structure Elements

تنه کربن، از قطعات کربن فشرده ساخته می شود. مجموعه این قطعات با در نظر گرفتن میزان فشار بر قسمت های مختلف هر یک از اجزا بصورت مفاصل داخلی و یا لوله به لوله ساخته می شوند.


Fork Travel Hardtail

نشانگر حداکثر میزان فشردگی (بازی) سیستم تعلیق دوشاخ


Front/Rear Travel Suspension

نشانگر حداکثر میزان فشردگی دوشاخ و چرخ عقب در دوچرخه های Full Suspension (دارای کمک جلو و وسط)


X-Taper Headtube
اتصال پیشانی با ابعاد بزرگ 1.5 اینچ به کاسه دوشاخ که سازگار با کمک های 1.5 اینچ (انتهای لوله ای که وارد کاسه دوشاخ می شود ضخیم تر است) – برای بهبود تنه، استقامت دوشاخ و همچنین فرمان پذیری دقیق تر


Modular Head
سیستم تنظیم سه مرحله ای مریدا (0-20-40 میلیمتر) که این امکان را به پیشانی می دهد تا ارتفاع فرمان را در سه اندازه مختلف بدون تغییر ظاهری و تغییر ثبات ناشی از افزودن واشرهای معمول افزایش یابد.


اسکاندیوم
تنه های سطح بالای جدید مریدا، با بالاترین استحکام و حداقل وزن ممکن. این تنه ها از آلومینیوم سری 7000 با افزودن آلومینیوم SCANDIUM که توسط شرکت مشهور HODAKA تولید شده اند و به صورت چند نقطه با تکنولوژی هیدروفرمینگ ساخته می شوند.


M.O.R.E Suspension
مخفف Merida Optimized Ride Engineering به معنی "مهندسی دوچرخه سواری بهینه مریدا" می باشد و به دوچرخه های کمک دار (Full Suspension) بر پایه اصول حرکت شناسی دقیق برای کاربردهای خاص گفته می شود.


Post-mount Disc
قابلیت اتصال مستقیم کالیپر ترمز در امتداد Drop-out عقب که تنظیم کالیپر را آسان تر می کند.


12-142 Thru-Axle
محور داخلی توپی با ضخامت 12 میلیمتر و طول 142 میلیمتر که باعث افزایش ثبات و قرارگیری صفحه دیسک در وضعیت عالی می گردد، همچنین امکان باز کردن چرخ بدون نیاز به ابزار را مهیا می سازد.


دوشاخ کربن

دوشاخ جلو که از فیبر کربن ساخته شده است، در برخی مدل ها 100% از کربن استفاده می شود.


طبق 2×10


سیستم طبق مسابقه ای بر پایه تعداد کمتر دنده که موجب کاهش از دست دادن نیروی دوچرخه سوار و ریسک بریده شدن زنجیر(صدمه دیدن زنجیر) می گردد.


نشر اختصاصی وبلاگ "دنیای دوچرخه سواری من"

منبع: کاتالوگ محصولات مریدا


برچسب‌ها: فناوری, مریدا, ویژگی, دوچرخه, فرمینگ
+ نوشته شده در  پنجشنبه 24 آذر1390ساعت 23:29  توسط امین  |